Властите искат смърт за известен лечител

Влезте в синагогата. Вижте човека с изсъхналата ръка. Погледнете лукавите физиономии на онези наши познайници, които са тук, за да хванат Исус в крачка. Те подозират, че новият учител, който мощно печели последователи с изцеления, ще вземе да излекува и този инвалид. Изцелението е добро, но избраното време е лошо! Те са категорични, че съботата не е време за такива неща.

 Демонстративно

Както си го мислят, така и става. Исус не се съобразява с правилата. Той вижда човека, но не и традицията. Работи демонстративно. Вика мъжът да дойде отпред. Нарежда му да си покаже недъга. Не се крие в някой ъгъл на залата или зад дувара на синагогата. А на централното богослужение. Пред очите на всички. Човекът протяга изсъхналата си ръка и Исус я изцелява. За него това е милост, а за религиозните активисти е погазване на реда, хаос и предизвикателство към самите тях. Нима не знае, че ще осъдят подобно нарушение?

След този случай започват да се наговарят как да го убият. Не просто бандитски – все пак са изтънчени хора, а законно – дирят факти, с които да го осъдят на смърт. Тъжната ирония е, че свикват съвещание в събота, за да решат как да убият Исус по обвинение, че лекува в събота.

 Нова епоха

В Ерихон стават странни събития. Събират се възбудени тълпи, които се държат подозрително. С тях е някакъв странен лечител. Внезапно Той се отделя и избира своя вътрешен кръг – това са 12 души – явна препратка към 12-те племена. Вероятно дава знак за началото на Нова епоха за Израил. Но и тя започва с неразбиране.

 Следователи от Ерусалим

Синедрионът се чувства длъжен да изпрати делегация, която да разследва случая. Идват следователи от Ерусалим, за да разпитат главния подстрекател и да му връчат предупреждение. Макар и враждебни, те са принудени да действат в рамките на определени протоколи: незаконно е да се издаде смъртна присъда без разследване и предупреждение.

 Близките не разбират

Освен шпионите, тук са и близките на Исус. Те идват да го хванат, че не бил на Себе си. Боят се, че римската власт може да се заинтересува от тази история. Въпросните събития няма как да се харесат на никоя власт. Трябва ли Исус да се подчини на роднините, за да го заключат под домашен арест? Това ли е да почиташ майка си и баща си? Исус запазва приоритетите си. Дори в изпълнението на заповедите има предел: Първо е Бог, а после семейството.