Непростима злоупотреба

Грешно и най-голям грях

Има ли грях, който е по-грешен от другите грехове? Да, има. Наясно съм, че някои не са съгласни. Те твърдят, че всеки грях е еднакво лош. И заковават аргументите си с неоспоримия факт: „За Бога грехът си е грях“. Според този възглед, човек, който краде телбод от офиса, извършва тежък грях в очите на Бога. Подобно на убийството. Но повечето хора интуитивно разбират, че някои грехове са по-лоши от други.

Можем да бъдем сигурни, че Бог има здрав разум поне колкото нас. Съмнявам се, че Той ще приравни кражбата на канцеларски материали към убийството.

Не изговаряй или не злоупотребявай

Повечето хора смятат, че третата заповед забранява изговарянето на Божието име без основателна причина. Примерно за тях: „Ох, Боже! Беше кофти ден!“ е потъпкване на третата заповед. Но подобно тълкуване създава истински проблем.

Значи Бог може да прости нарушаването на която и да е от другите заповеди – грубостта към родителите, кражбата, изневярата и дори убийството, но няма да прости на някой, който се вайка и Го споменава мимоходом. Съгласете се, че това прави Бога и Десетте заповеди морално неразбираеми.

Един от най-широко използваните нови преводи на Библията, Новата международна версия, употребява думата „злоупотребявам“, вместо „използвам“. „Не злоупотребявай с името на Господа, твоя Бог!“. Това е много по-близо до автентичното значение.

Какво означава „да изговаряш“ или „да не злоупотребяваш“ с името на Бога? Означава да не извършваш зло в Божието име. Защото Господ няма да прости такова нещо.

Защо не?

Когато един нерелигиозен човек извършва зло, това не дискредитира Бога и религията. Но, когато религиозни хора извършват зло, те не просто вършат нещо лошо, но нанасят ужасни вреди върху Божието име.

Хората, които убиват в Божието име, убиват не само жертвите си. Те убиват и Бога. Ето защо най-големият грях е религиозното зло.

Кредит: Дейвид Прейгър